This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
W Apfino przykładamy ogromną wagę do kwestii bezpieczeństwa danych. Stosujemy szereg działań, które gwarantują ochronę powierzanych nam danych.

Bezpieczeństwo jest w Twoich rękach
Pamiętaj, że ochrona danych osobowych to ważne zadanie dla każdego użytkownika Internetu. Oto kilka zasad, które pomogą Ci zadbać o bezpieczeństwo w sieci:
- Stosuj silne hasła i nie udostępniaj ich nikomu,
- Nie zostawiaj swoich urządzeń elektronicznych, jak telefon czy laptop bez nadzoru,
- Korzystaj z blokady ekranu telefonu np. PIN-em lub czytnikiem linii papilarnych,
- Unikaj logowania się do banku lub poczty elektronicznej w otwartych sieciach (darmowych hot spotach),
- Regularnie aktualizuj system operacyjny urządzenia,
- Nie klikaj w linki i nie otwieraj załączników w mailach lub SMS-ach od nieznanych nadawców,
- Zachowuj ostrożność podczas udostępniania swoich danych osobowych – np. nie publikuj zdjęć dokumentów w sieci
Chroń firmowe dane przed cyberprzęstępcami
Na czym najczęściej polegają cyberataki? Jak się przed nimi chronić? Zapoznaj się z odcinkiem naszego podcastu Przyspiesz biznes pt. Jak chronić swoją firmę w internecie?, w którym rozmawiamy z ekspertem na temat cyberbezpieczeństwa w biznesie.
Dwuetapowa weryfikacja w Apfino
Podczas rejestracji na platformie Apfino poprosimy Cię o podanie numeru telefonu do weryfikacji dwuetapowej. Jest to rodzaj autoryzacji, który podczas logowania do konta wymaga, oprócz loginu i hasła, wpisania także kody weryfikacyjnego, który zostanie dostarczony SMS-em na podany numer telefonu.
Weryfikacja dwuetapowa (2FA) to:
✅ Zabezpieczenie, zwiększające bezpieczeństwo logowania,
✅ Dodatkowa ochrona w przypadku utraty hasła,
✅ Metoda unikania ataków oszustów (tzw. phishing i brute force),
✅ Możliwość autoryzacji tożsamości na różnych urządzeniach.
Chmura Comarch
System umieszczony w chmurze nie wymaga zakupu i instalacji dodatkowego sprzętu czy oprogramowania. Wszystkie działania możesz wykonywać gdziekolwiek jesteś i kiedykolwiek chcesz, posiadając tylko komputer lub smartfon oraz dostęp do Internetu. Zarządzanie firmą za pomocą chmury to oszczędność pieniędzy i czasu, a także pewność korzystania z rozwiązań zawsze zgodnych z aktualnymi przepisami.
Comarch jest największym dostawcą usług chmurowych w Polsce. 29 tys. firm korzysta już z tego typu rozwiązań, oferowanych przez grupę Comarch. Najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantuje globalna sieć centrów danych, zgodnych z wiodącymi standardami. Zabezpieczenia oferowane przez Comarch są bezpieczniejsze niż te, które przedsiębiorstwo może zapewnić we własnym zakresie.
Chmura Comarch to polskie rozwiązania, które wyróżnia: support w języku polskim, lokalizacja serwerów w naszym kraju, przechowywanie i przetwarzanie danych zgodnie z obowiązującymi w Polsce normami.

Działania partnerów
Systemy naszych Partnerów są zgodne z aktualnymi normami i standardami, a dane przechowywane i przetwarzane są w sposób bezpieczny, spełniając wszelkie wymogi prawne.
Firma SMEO S.A., dostawca usługi faktoringu, jak i firma Kaczmarski Inkasso, dostarczający usługę windykacji, w swoich działaniach stosują się do Zasad Dobrych Praktyk Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Firma Blue Media posiada status krajowej instytucji płatniczej nadzorowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz posługuje się certyfikatem PCI DSS, umożliwiającym przetwarzanie danych kartowych w systemach informatycznych i bramkach płatniczych.